Autoalarm Hybride
Autoalarm Hybride auto
Afgelopen jaar zijn er veel Hybride auto's geleverd, omdat deze zeer gunstig zijn voor de bijtelling. Helaas zijn deze auto's ook erg geliefd bij het dievengilde en daarmee doelwit van diverse autobendes. Stichting VbV heeft in 2013 voor het eerst een officiële diefstal waarschuwing uitgegeven voor de Mitsubishi Outlander PHEV. Niet alleen de Mitsubishi Outlander PHEV is interessant om te stelen.
Voornamelijk gaat het om de volgende Hybride auto's:
- Mitsubishi Outlander PHEV (geen af-fabriek klasse 1 alarm aanwezig)
- Volvo V60 Plugin Hybride (af-fabriek klasse 1 aanwezig)
- Opel Ampera en Chevrolet Spark (geen af-fabriek klasse 1 alarm aanwezig)
- Lexus RX450 Hybride (af-fabriek klasse 1 aanwezig)
- Toyota Prius Plugin Hybride (af-fabriek klasse 1 aanwezig)
Een autoalarm inbouwen in een Hybride auto is niet zomaar een autoalarm inbouwen. Hybride auto's hebben veelal geen af-fabriek goedkeuring voor de klasse 1 af-fabriek startonderbreker. Om deze auto's te voorzien van een autoalarm moet een extra onderbreking ingebouwd worden, zodat de auto niet meer te stelen is.
Fleetaccess heeft het afgelopen jaren duizenden, waaronder honderden Hybride auto's voorzien van een SCM goedgekeurd autoalarm. Het aanbod in autoalarm systemen is zeer divers en zeker ook niet allemaal even goed. Fleetaccess biedt 2 opties om een Hybride auto te voorzien van een goed autoalarm.
Optie 1:
Autoalarm met aparte RFID klasse 1 startonderbreker
Deze optie is de allerveiligste die wij kunnen bieden. Hierbij heeft u zoals in elke andere auto een achteraf ingebouwd SCM klasse 3 autoalarm aangevuld met een extra startonderbreker. Deze extra klasse 1 startonderbreker werkt op basis van een aparte RFID tag en staat seperaat van het autoalarm klasse 3.
Hoe werkt die losse startonderbreker (RFID) dan?
U opent zoals altijd de auto met uw originele handzender (ook met keyless entry) en hiermee schakelt het klasse 3 autoalarm uit. Hierna stapt u rustig in en kunt u de RFID tag aanbieden bij een onzichtbare ontvanger. Hierna zal de auto de startonderbreker vrijgeven en kan de auto worden gestart. Zonder de RFID tag zal de auto niet starten, ookal is de originele sleutel aanwezig.
Optie 2:
Autoalarm met draadloze authorisatie klasse 1 startonderbreker
Bij deze optie zal het autoalarm klasse 3 gecombineerd worden met een automatische autorisatie om de startonderbreker vrij te geven. De bestuurder hoeft hierbij zelf geen actie te ondernemen. De transponder hangt aan de sleutelhanger, welke automatisch de startonderbreker klasse 1 vrij geeft. De transponder dient binnen een bereik van +/- 2 meter te zijn, anders kan de auto evenals niet gestart worden. Zowel de sleutel als draadloze transponder moet aanwezig zijn om de auto te kunnnen starten.
Wat is het nut van deze extra autorisatie?
Het grote verschil met de huidige autoalarmen is dat er een extra autorisatie nodig is om de auto te kunnen starten. Hierdoor is het voor dieven onmogelijk om gekopieerde sleutels te gebruiken en/of startonderbrekers te deblokkeren door middel van bijv. een OBD killer of andere moderne diefstal apparatuur. De startonderbreker overruled het hele circuit van de auto, waardoor alle moderne diefstalapparatuur van vandaag de dag geen effect hebben. Hiermee is de auto 100% beveiligd en een nachtmerrie voor een autodief.
Wilt u graag een meer informatie over dit autoalarm klasse 3? Vul dan onderstaand formulier in. Wij beantwoorden uw vragen binnen één werkdag.
Wij zijn te bereiken per telefoon tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 op het nummer 088 - 0123 300.